Försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare - anmälan
Den här tjänsten kräver inloggningSälja elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare
Om du ska sälja elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare måste du anmäla det till kommunen innan du börjar försäljningen. Du ska kontrollera försäljningen och ta fram ett program för egenkontroll. Skicka in programmet tillsammans med din anmälan och ha det tillgängligt på försäljningsstället.
Viktig information innan anmälan
Innan du skickar din anmälan ska du ta del av informationen om försäljning av e-cigaretter och tobaksfria nikotinprodukter.
Anmäl via e-tjänst
När du företräder ditt företag så kan du använda din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten. E-legitimationen bevisar att det är du som gör anmälan.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Anmäl via blankett
Vill du istället göra din ansökan via blankett? Använd då följande länk;
Försäljning av elektroniska cigaretter och påfyllnadsbehållare - anmälan
Ärenden som skapas med inskickad blankett går inte att följa på Mina sidor.
Den ifyllda blanketten skickas till:
Söderköpings kommun
Miljökontoret
614 80 Söderköping
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
När du har skickat in ditt ärende till kommunen, registreras de personuppgifter som du har uppgett, i kommunens ärendehanteringssystem. Ändamålet med behandlingen av personuppgifterna är att kommunen ska kunna fullfölja sitt uppdrag som myndighetsutövare, samt kunna ge så bra och rättssäker service som möjligt vid handläggningen av ditt ärende.
Vid behandlingen av personuppgifterna tillämpas gällande integritetslagstiftning.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Lagringstiden baseras på bestämmelser i kommunens dokumenthanteringsplaner.
Mottagare av personuppgifter
Miljökontoret Söderköping och Valdemarsvik
Övriga upplysningar
Personuppgifterna som behandlas kan komma att delas till tredje part, om ansvarig nämnd är skyldig att göra så enligt lag. Däremot kommer aldrig personuppgifterna att föras över till ett land utanför EU.
Kontakta personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Du kan alltid begära radering av dina personuppgifter hos personuppgiftsansvarig. Personuppgiftsansvarig kan inte radera dina uppgifter som utgör allmänna handlingar enligt tryckfrihetsförordningen eller övrig tillämplig lagstiftning. Allmänna handlingar är de handlingar som har inkommit eller upprättats hos myndigheten. Eventuella undantag regleras i aktuell dokumenthanteringsplan.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Valdemarsviks kommuns Dataskyddsombud. Du når Dataskyddsombudet via dataskydd@valdemarsvik.se. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnämnden
kommun@valdemarsvik.se
Miljökontoret
miljo@soderkoping.se
0121-181 00 (växeln)
Följande behövs för e-tjänsten
- Organisationsnummer
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation