Enkät angående vatten- och avloppsförhållanden
Den här tjänsten kräver inloggningVår e-tjänst möjliggör enkel och effektiv rapportering av information om fastighetens vatten- och avloppsanläggningar. Genom att använda denna tjänst kan fastighetsägare lämna nödvändiga uppgifter för att säkerställa att deras installationer uppfyller gällande krav och standarder.
Huvudfunktioner:
- Verifiering av Fastighetsbeteckning: Användare kan verifiera fastighetsbeteckningen genom att ange den direkt eller söka fram den via adress.
- Information om Hus och Boendeförhållanden: Användare specificerar om det finns flera hus med olika adresser på fastigheten samt typ av boende (permanentboende, fritidshus, osv.).
- Dricksvatten och Vattentäkt: Användare rapporterar varifrån hushållet tar sitt vatten (kommunalt vatten, borrad brunn, osv.).
- Avloppsanläggning: Detaljer om vilka VA-installationer som finns och var avloppsvattnet leds, samt ålder och typ av avloppsanläggning.
- Kontaktuppgifter: Användare lämnar sina personliga kontaktuppgifter för att underlätta kommunikation och återkoppling.
Genom att använda denna tjänst kan fastighetsägare säkerställa att deras vatten- och avloppsanläggningar är korrekt registrerade och uppfyller gällande miljö- och hälsokrav.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
När du har skickat in ditt ärende till kommunen, registreras de personuppgifter som du har uppgett, i kommunens ärendehanteringssystem. Ändamålet med behandlingen av personuppgifterna är att kommunen ska kunna fullfölja sitt uppdrag som myndighetsutövare, samt kunna ge så bra och rättssäker service som möjligt vid handläggningen av ditt ärende.
Vid behandlingen av personuppgifterna tillämpas gällande integritetslagstiftning.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Lagringstiden baseras på bestämmelser i kommunens dokumenthanteringsplaner.
Mottagare av personuppgifter
Miljökontoret Söderköping och Valdemarsvik
Övriga upplysningar
Personuppgifterna som behandlas kan komma att delas till tredje part, om ansvarig nämnd är skyldig att göra så enligt lag. Däremot kommer aldrig personuppgifterna att föras över till ett land utanför EU.
Kontakta personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Du kan alltid begära radering av dina personuppgifter hos personuppgiftsansvarig. Personuppgiftsansvarig kan inte radera dina uppgifter som utgör allmänna handlingar enligt tryckfrihetsförordningen eller övrig tillämplig lagstiftning. Allmänna handlingar är de handlingar som har inkommit eller upprättats hos myndigheten. Eventuella undantag regleras i aktuell dokumenthanteringsplan.
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till Valdemarsviks kommuns Dataskyddsombud. Du når Dataskyddsombudet via dataskydd@valdemarsvik.se. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (imy.se) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnämnden
kommun@valdemarsvik.se
Miljökontoret
miljo@soderkoping.se
0121-181 00 (växeln)
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Kontaktuppgifter
- Sammanfattning fakturaadress
- Hur används huset?
- Vattenförsörjning
- Avloppsanordning, allmänt
- Reningsanläggning
- Övriga upplysningar
- Bifoga filer
- Min bedömning av avloppsanordningen
- Signera och skicka in